Dolazi vreme električnih automobila, nepodeljena je procena eksperata koji veruju da će njihova kupovina rasti uporedo sa padom cena, u okviru globalne borbe protiv klimatskih promena. Agencija J.D. Pauer, koja prati kretanja u automobilskoj industriji, predviđa da će godišnja prodaja električnih vozila u svetu do 2020. godine dostići dva miliona. Bankarski gigant HSBC je mnogo optimističniji i navodi podatak o devet miliona električnih kola na kraju naredne dekade. I to je znatno manje u poređenju sa 61 milion lane prodatih automobila u svetu koji koriste benzin i dizel, ali je ogroman korak u odnosu 5.000 ili nešto više isporučenih elektro-automobila u prošloj godini. U narednih par godina, desetine hiljada električnih vozila naći će se na drumovima SAD, Evrope i Azije. Ta vozila opremljena novim baterijama moći će da prevaljuju mnogo više kilometara nego njihovi prethodnici, do 250 milja, kao što je to slučaj sa "Teslinim" modelom "rodster".
Dolazi vreme električnih automobila, nepodeljena je procena eksperata koji veruju da će njihova kupovina rasti uporedo sa padom cena, u okviru globalne borbe protiv klimatskih promena.
Agencija J.D.Pauer, koja prati kretanja u automobilskoj industriji, predviđa da će godišnja prodaja električnih vozila u svetu do 2020. godine dostići dva miliona.
Bankarski gigant HSBC je mnogo optimističniji i navodi podatak o devet miliona električnih kola na kraju naredne dekade. I to je znatno manje u poređenju sa 61 milion lane prodatih automobila u svetu koji koriste benzin i dizel, ali je ogroman korak u odnosu 5.000 ili nešto više isporučenih elektro-automobila u prošloj godini.
U narednih par godina, desetine hiljada električnih vozila naći će se na drumovima SAD, Evrope i Azije. Ta vozila opremljena novim baterijama moći će da prevaljuju mnogo više kilometara nego njihovi prethodnici, do 250 milja, kao što je to slučaj sa "Teslinim" modelom "rodster".
Većina će s jednim punjenjem baterije moći da pređe oko 100 milja i to će, najverovatnije, biti vozila koja će se najmasovnije prodavati.
Ali, i kada se ti novi modeli nađu na putevima, ostaje ozbiljno pitanje oko infrastrukture, preciznije, nedostatka stanica za dopunu baterija.
Pojedini eksperti veruju da će razvojem tehnologije električna vozila moći da se napajaju strujom direktno u utičnicu kod kuće ili na radnom mestu, a u mnogim zemljama, kao što su SAD, Japan i Nemačka već se ulažu velika sredstva u razvoj infrastrukture koja će pratiti električne automobile.
Velike auto-kuće se nadmeću u pokušajima da dođu do što prihvatljivijeg električnog automobila. "Micubiši" je izbacio model "iMiEV" koji se od aprila prodaje u Japanu, a u narednih nekoliko meseci biće lansiran i u SAD i Evropi.
"Micubiši" takođe izrađuje dve verzije tog modela za francuskog proizvođača "Pežo-Sitroen".
"Nisan" će u decembru lansirati "lif", a u saradnji sa "Renoom" počeće da prodaje "fluensu", vozilo srednje veličine sa nultom emisijom štetnih gasova.
U trku se uključio i nemački "Folksvagen," koji planira proizvodnju električnog vozila u 2013. godini.